От 20 март до 9 юни 2024 г. музеят Щадел посвещава цялостна изложба на Кете Колвиц, представяйки я в цялото й разнообразие, изразителна сила и модерност.
Кете Колвиц е най-известната германска художничка на ХХ век и все пак изключение. Тя смело избира графиката и рисунките като свои основни медии, намирайки в тях независим визуален език с голяма непосредственост. От сеашна гледна точка нейното изкуство се занимава с екзистенциални човешки въпроси и следователно е политически присвоено от много хора в следвоенна Германия.
Музеят Щадел разполага с обширна колекция от произведения на Кете Колвиц, включително почти всички отпечатъци, публикувани в издания, както и отпечатъци и рисунки, преработени на ръка. Изложбата представя повече от 110 впечатляващи произведения на хартия, скулптури и ранни картини от тази забележителна колекция, както и от водещи музеи и колекции на Колвиц. Изненадващи, нетрадиционни творби като Автопортрет с глава в ръка (1889/91, Käthe Kollwitz Museum Köln, Кьолн), произведения с необичайна живопис като Женско голо тяло, гледано отзад със зелен шал (1903, Kupferstichkabinett, Берлин) и Parisian Cellar Tavern (1904, Sprengel Museum Hannover) и избрани скулптури като Кулата на майките (1937/38, Museum Folkwang, Essen) ще бъдат представени заедно с други изключителни заеми от Berlin Kupferstichkabinett, Käthe Kollwitz Museum Köln, Кьолн, Neue Nationalgalerie, Берлин и Staatsgalerie Stuttgart,.
Изложбата в музея Щадел позволява на посетителите да се докоснат до творчеството на Колвиц в цялото му разнообразие и впечатляващо качество чрез различни раздели. Фокусът е върху нейния избор на графична медия и върху необичайни теми, които са едновременно екзистенциални и актуални. Запомнящата се образност, драматургично заострените композиции и телата, групирани в експресивни хореографии, се изследват чрез отделни групи произведения. Фокусът е върху експериментите на Колвиц с цвят и форма, процесния характер на нейната работа и напрежението между политиката и естетиката. Не на последно място, изложбата предлага преглед на начина, по който художникът е бил интерпретиран в двете германски провинции след 1945 г., една много специална история на приемане, която в някои случаи все още има влияние днес.
Белведере отбелязва 300 години Франц Антон Маулберч
Musée d’Orsay чества 150 години импресионизъм
Първата самостоятелна изложба във Великобритания на италианския дизайнер Енцо Мари се открива в Музея на дизайна
Матю Уонг в музея на Ван Гог
Добавете коментар